NNAVNETREKK-OXYGEN-2.jpg OX_pepper.jpg OX_BAKGRUNNSBILDE-anita-2.jpg OX_anitaPLATER-1.jpg OX_BAKGRUNNSBILDE-saw-1.jpg OX_SAW-PLATER.jpg OX_anitas-historiepsd_B.jpg Tjenester_24.10.17-3.jpg

OM OXYGEN DESIGN

OXYGEN utvikler og forvalter karakteristiske identiteter, illustrasjoner og merkekommunikasjon for ambisiøse bedrifter,
produkter, tjenester, idéer, steder, folk og oss selv.

TILNÆRMING
Design og utvikling av karakteristiske og meningsfulle merkevarer er hovedsakelig basert på kunnskap og erfaring.
Gjennom innsikt, strategi, design og forvaltning realiserer vi og forløser merkevarepotensialet til våre oppdragsgivere.

TROR PÅ
Minst mulig byråkrati mest mulig kreativt arbeid.

VERDIER
Lev
Lær
Skap

AMBISJON
Utvikle visuell kommunikasjon til glede, stolthet og overskudd i norske virksomheter.

MERKEHISTORIE
MED 2 LITER DIALYSEVÆSKE I MAGEN ”Det var sommer og en herlig tid. Jeg hadde flyttet inn i ny leilighet, hadde nettopp truffet Stig, og var veldig forelsket. Jeg var også i full gang i min første jobb som grafisk designer etter endt utdannelse i USA. Det var i denne perioden jeg begyndte å plages med en sterk hodepine.”
For å gjøre historien kortere; Jeg fikk kronisk nyresvikt. Jeg ble avhengig av dialyse i påvente av en nyretransplantasjon. Jeg kunne velge mellom to typer dialyse. For å kunne velge fikk jeg utdelt diverse informasjonsmatriell. Materiellet var klinisk, lite personlig og handlet om blod, sykdom, sykehus, medisiner, leger og slanger som gikk ut og inn av pasienten. Jeg bestemte meg for å fortelle min egen historie. Om hvordan det er å være et ekte menneske oppi dette. Ved hjelp av Landsforeningen For Nyretransplanterte og et legemiddelfirma laget vi brosjyren “Med 2 liter dialyseveske i magen”. Jeg skrev tekst og Stig tok bilder. Brosjyren ble godt mottatt. Den ble gitt ut i flere land i Europa. Da jeg kom hjem fra Rikshospitalet med ei ny nyre fra faren min var det tid for å reflektere over hva vi ville bruke tiden og faget vårt på. Brosjyren var et vendepunkt. Det var dette vi ville holde på med. Å utvikle kommunikasjon som engasjerer og berører. Søke oppdrag som betydde noe for oss og som var viktig å kommunisere.

I 1999 startet vi Oxygen Design.

MEDLEMSKAP
Grafill. Norsk organisasjon for visuell kommunikasjon.